Ta strona używa COOKIES!

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

SIŁOWNIA DLA SENIORÓW?

SIŁOWNIA DLA SENIORÓW?

2017-09-04 - Champion

Trening siłowy  nie jest zarezerwowany tylko dla młodych ludzi, można go zacząć w każdym wieku. 

Seniorzy ze względu na swój wiek, zmniejszone przystosowanie organizmu do wzmożonego wysiłku oraz większe ryzyko kontuzji, powinni zastosować się do kilku zasad. Szczególnie uważać powinni na ćwiczenia, jakie wybierają i układają w program treningowy. Program powinien być skonstruowany tak, by stopniowo przyzwyczaić ciało, układ kostny, nerwowy i oddechowo-krążeniowy na zwiększone obciążenie i zaadaptować je do nowych bodźców. W jego skład powinny wchodzić ćwiczenia z niewielkim obciążeniem, które będą odpowiednio dopasowane do siły mięśni oraz przerw. Najlepszym rozwiązaniem jest konsultacja z trenerem, który po zapoznaniu się ze stanem zdrowia, przygotuje właściwy plan treningowy.

Odpowiednio przeprowadzony trening siłowy jest bezpieczny w każdym wieku i przynosi szereg niezliczonych korzyści. Taki, który nie niesie ze sobą zagrożeń w postaci kontuzji, naderwań ścięgien i więzadeł, nadmiernego obciążenia układu nerwowego, przetrenowania czy wycieńczenia organizmu.

Wśród korzyści, jakie seniorzy mogą zyskać decydując się na trening siłowy wyróżnić można:

-przeciwdziałanie osteoporozie i sarkopeni

-utrzymanie pełnych zakresów ruchów

-utrzymanie sprawności układu ruchu

-utrzymanie sprawności układu nerwowego

-wyższy stopień samodzielności

-przeciwdziałanie schorzeniom układu krążeniowo-oddechowego

Jak każda forma aktywności, trening siłowy szczególnie u seniorów niesie ze sobą również zagrożenia, o których należy pamiętać przed rozpoczęciem ćwiczeń. Zagrożenia wiążą się głównie ze zwiększonym ryzykiem upadków, kontuzji, naciągnięć, naderwań czy przeciążenia układu krążeniowo-oddechowego. Dlatego niezmiernie ważne jest podczas treningów wśród osób starszych, aby stopniowo wdrażać poziomy intensywności treningu i najlepiej wykonywać je pod okiem doświadczonych osób, przynajmniej przez kilka pierwszych dni czy tygodni. Nauczenie się poprawnej techniki ćwiczeń i poznanie możliwości własnego ciała, pozwoli uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji.
Zwiększając atrakcyjność oferty dla osób w wieku 65+, przystąpiliśmy do programu Toruńska Karta Seniora, dzięki czemu na seniorów czekają atrakcyjne zniżki, na karnety oraz zabiegi i masaże.