Ta strona używa COOKIES!

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.

Jak jeść, żeby chudnąć?

Jak jeść, żeby chudnąć?

2017-12-15 - Redakcja Champion

Zapewne każdy może wymienić co najmniej trzy diety, o których słyszał lub stosował. Dieta wegetariańska, jajeczna, zupomania, kopenhaska, 1000 kalorii i wiele innych, jednak my chcielibyśmy skupić się na jednej, o której coraz więcej można przeczytać w Internecie. 

Okno żywieniowe – cóż to takiego? Dieta, podczas, której, należy ustalić sobie sztywne godziny, podczas których spożywa się wszystkie posiłki przewidziane na dany dzień, a przez resztę czasu powstrzymać się od przyjmowania jakichkolwiek kalorii. Innymi słowy, doba zostaje podzielona na dwie części: część pierwsza to okno żywieniowe, część druga – post. Dietetycy i lekarze w ramach tzw. zdrowego, racjonalnego odżywiania zalecają spożywanie 5-6 posiłków dziennie, co ok. 3 godziny. Taki sposób żywienia powoduje, że organizm dostaje racjonalne (niezbyt duże) porcje pożywienia, które na bieżąco wykorzystuje. Dieta z oknem żywieniowym polega na takim sposobie żywienia, w którym wszystkie posiłki jedzone są w odgórnie założonym przedziale czasu tzw. oknie jedzeniowym. Poza tymi sztywnymi granicami, nie można dostarczać do organizmu żadnych kalorii. Odchudzająca dieta z oknem żywieniowym ma kilka planów żywieniowych:
Leangains - przewiduje 16 godzin postu i 8 godzin żywienia (dla kobiet mogą to być wartości 14/10). Pierwszy posiłek spożywamy więc np. o godzinie 12, a kolejne musimy zjeść do godziny 20. W trakcie godzin postu wskazane jest także picie dużej ilości wody. Można również pić herbatę, kawę z niewielką ilością mleka, a cukier zastąpić np.:Stenią.
Eat Stop Eat - 1 lub 2 dni w tygodniu pościmy przez 24 godziny. W pozostałe dni spożywamy normalne posiłki.

Dietetycy przekonują, że często osoby, które stosują tzw. okna żywieniowe, jedzą w "dozwolonym" czasie dużo więcej, niż jest to przewidywane.  W efekcie nie chudną w ogóle, bo przyjmują zbyt dużą ilość kalorii. Trzeba mieć na uwadze, że chudniemy wtedy, kiedy nasz bilans energetyczny jest ujemny.  Jeżeli dzienne zapotrzebowanie kobiety wynosi 2000 kcal, by schudnąć musi ona ograniczyć spożycie pokarmów do 1000 kcal dziennie. A to, w jaki sposób to zrobi, zależy już tylko od niej samej.

Dla nas wzór jedzeniowy to aktywność fizyczna i pięć zbilansowanych posiłków dziennie. Jeśli będziemy stosować się do tych reguł, z pewnością unikniemy nadwagi i będziemy zdrowi